cache/resized/c8daabcd1afaed9492298de95a64b059.jpg
DIASPORA
Domeniul Educație a fost desemnat drept prioritar pentru activitatea din acest an a Departamentului pentru Românii de
cache/resized/14538bbc3e9e3f6cd868915ef4e9f1f2.jpg
DIASPORA
Asociațiile, organizațiile, fundațiile românilor de pretutindeni au un rol extrem de important în gestionarea
cache/resized/28dff1ef04531d0c7d983fbfe7cc10e1.jpg
DIASPORA
Departamentul pentru Românii de Pretutindeni (DRP) invită la dialog specialiști în domeniul educației, cadre didactice
cache/resized/92f5050e6f2cf03ec085908d2ff9f23f.jpg
EVENIMENTE
Filmul, regizat și produs de Ștefan Mandachi, prezintă imaginea unei Românii clădită din promisiuni deșarte, a unei
cache/resized/3608ea5d3195a0188533481019c0b425.jpg
INTERVIU
Interview with Professor Renato Cristin Motto: “Today, communism, is treated with superficiality of analysis
cache/resized/21d0ce1f8fa5a735ea0b1d1c0dcb1090.jpg
UCRAINA
Anul 2020 este cel mai prost an pentru viticultură și vinificație! Așa consideră viticultorii din Transcarpatia,
cache/resized/87a20794aaa053461329bfb468cda1a4.jpg
DIASPORA
SUA și România anunță acordul inițial de cooperare pentru proiectele de energie nucleară Cernavodă și sectorul energiei
cache/resized/c29e8b478b7d9b6aab77f5a261f65384.jpg
CHISINAU
Prim-ministrul Ion Chicu a avut o discuție cu șeful oficiului Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii în Republica Moldova,
cache/resized/bbf7f3fbdca578ab58b8b19737fe1638.jpg
DIASPORA
Domeniul prioritar al acestui an, la Departamentul pentru românii de pretutindeni (DRP) este Educația, ca principal
cache/resized/466f4dd6adc287715e5238bfed20e11e.jpg
DIASPORA
Scoala Arthis din Belgia, a lansat noul an școlar 2020-2021, în limba româna, pentru copiii cu vârste cuprinse între 4
robghrcsenfrdeelhuitptrusresuk
Mihai Firică Scris de  Sep 15, 2016 - 2105 Views

UN STUDIU FORD: PIERDEM TIMP ŞI BANI PE ŞOSELE

Mediul de afaceri este grav afectat de reţeaua deficitară de transport din România, în ciuda unor perspective investiţionale majore de care vorbesc guvernanţii. Oltenia bate pasul pe bloc din cauza infrastructurii deficitare.


Investiţiile majore sunt într-un blocaj din cauza sumelor pe care le pierd producătorii din cauza întârzierilor înregistrate pe şosele aglomerate, pe care se circulă încet şi care nu au conexiuni cu reţele internaţionale de autostrăzi. Problemele privind infrastructura de transport au fost dezbătute la Fabrica Ford din Craiova, în cadrul unei mese rotunde cu tema „Infrastructura de transport, principala provocare a industriei auto”.

Evenimentul de la Craiova s-a remarcat prin implicarea Ford România împreună cu înalți reprezentanți ai Guvernului României și cu sprijinul Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Vicepremierul României, Costin Borc, Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, Ministrul Finanțelor Publice, Anca Dragu, precum și Ambasadorul Statelor Unite ale Americii, Excelența Sa, domnul Hans Klemm s-au numărat printre participanţi.

Evenimentul din Bănie vine și ca urmare a anunțului făcut de Ford în luna martie a acestui an, potrivit căruia Ford va face o investiție suplimentară de până la 200 de milioane de euro la uzina sa din Craiova, pentru lansarea producției modelului Ford EcoSport, programată în toamna anului viitor.

Îmbunătățirea rețelei feroviare ar duce la economisirea a 15 ore!

„Confom studiilor interne Ford, îmbunătățirea transportului rutier prin construcția de șosele de centură în Balș și Slatina ar reduce timpul de transport cu 3 ore, în timp ce îmbunătățirea rețelei feroviare ar duce la economisirea a 15 ore. Este important de știut că viteza medie pe tronsonul feroviar Duisburg-Curtici este de 50 km/h pe o distanță de 1560 de km, în timp ce viteza medie pe tronsonul Nădlac-Craiova este de 13 km/h pe o distanță de numai 450 km”, se arată în comunicatul remis presei cu ocazia evenimentului.

John Oldham, Președintele Ford România și directorul uzinei din Craiova, a subliniat că încă de la demararea investiţiei de la Craiova s-a subliniat rolul decisiv pe care infrastructura de transport îl reprezintă într-o afacere de succes, precum şi dialogul cu autorităţile. „Ne dorim să fim cât mai competitivi, astfel ca o rețea de autostrăzi este vitală pentru Craiova, iar obținerea unui termen limită pentru acest proiect este absolut necesară pentru operațiunile noastre din România. Ford are un angajament foarte puternic față de Craiova și față de România și acest lucru este susținut prin investiția noastră de peste 1 miliard de euro”, a adăugat John Oldham.

Guvernul îşi asumă noi angajamente

Potrivit datelor oferite de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, 90% din intrările de transport marfă din țara noastră se fac prin intermediul șoselelor, însă numai 64 km de autostrăzi au fost deschise traficului în România în 2015, însumând astfel un total de 711 km de autostradă. Aceasta reprezintă o creștere cu 9,4% față de anul precedent, dar chiar și așa, austostrăzile reprezintă doar 4,2% din drumurile naționale din România, se prezintă în comunicat. „Pentru a putea atrage mai multi investitori este necesară inclusiv îmbunătățirea infrastructurii rutiere și feroviare. În dezvoltarea regiunii Sud-Vest Oltenia, Ford are o contribuție importantă, atât prin cei peste 2600 de salariați care lucrează în cadrul companiei, cât și prin rețeaua de furnizori de componente auto formată în jurul întreprinderii. Localizarea acesteia în România a contribuit la creșterea competitivității furnizorilor locali, dar și la atragerea de noi furnizori străini care s-au integrat în lanțul de producție al Ford. De asemenea, trebuie remarcat aportul pe care compania îl are asupra balanței comerciale a României, producția Ford fiind orientată aproape 100% către export ”, a menționat vicepremierul Costin Borc.

Investiţie de un milliard de euro, prin uzina auto Ford de la Craiova

De la preluarea uzinei de la Craiova, în 2008, și până în prezent, Ford a investit în România peste1 miliard de euro, pentru a susține operațiunile sale de producție de vehicule și motoare. Ford are aproximativ 2600 de angajați la uzina sa din Craiova și produce în prezent monovolumul de mici dimensiuni B-MAX, dar și 1.0 l EcoBoost- singurul motor din lume care a primit distincția de „Motorul Internațional al Anului”, pentru patru ani consecutiv.

Industria auto joacă un rol cheie în economia românească, oferind peste 200.000 de locuri de muncă și generând o cifră de afaceri de cca. 20 de miliarde de euro, se precizează în comunicat. Aproximativ 40% din această forță de muncă activează în zona de sud a țării, iar îmbunătățirea infrastructurii rutiere și feroviare ar putea atrage și mai mulți investitori în regiune.

Etichetat cu
Mihai Firică

„Am considerat întotdeauna că patriotismul trebuie demonstrat prin fapte concrete”

Website firica.blogspot.ro/
   Ministerbannernou1240x156v4

 

 

RECOMANDATE

Contact Info.

  • Jurnal Românesc este în slujba românilor de pretutindeni. Așteptăm sugestiile, informațiile și problemele dumneavoastră la adresele portalului.
  • Drobeta Turnu Severin.
  • +40 728 317685
  • Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…